mandag 13. juli 2009

Ta livet som det faller seg...

Da var vi på starten av uka igjen... vi har enda to uker ferie tilgode og herlig er det! Ingen planer, men bare nyte slaraffenlivet og ta livet som det faller seg!

Ta livet som det faller seg,ja, ta det som det faller seg.
Gi blaffen i bekymringer og strev!

For alt du trenger finner dui skog-naturen's pølsebu'
så ta det som det faller seg og le!


Ja, vi virkelig koser oss og bare nyter det og loftet det maler vi når vi selv føler for det og vi selv får lysten og energien. Vi har hatt overnattingsbesøk her av ei herlig lita tulle. Prinsessa og min skjønne tantunge har storkost seg og lekt og stua ser ut deretter, men det er akkuratt slik det skal være når to små koser seg. Vi har bygget hytte, vært på lekeplassen, spilt koselige spill sammen, kost oss med frukt, kjeks og litt godter, og ja det har rett å slett vært koselig for både store og små.

For hvor jeg enn vandrer,hvor jeg enn står,
så finner jeg nøtterog tar en tår!
Og bier busssser til og fra, og lager honning jeg kan ta
og prøv å løft på en liten sten, der løper en som er litt for sen!
Og bare gjør som jeg!


Sånn innimellom når det ikke er sol tilstedet, så koser vi oss med å bake. Det er godt å ha noe på lur, og prinsessa syns det er utrolig kjekt å få være med å lage.

Mowgli: Spiser du maur?
Baloo: Haha! Det beste jeg vet; så godt at de kribler i magen!
Baghera: Mowgli, pass opp! *dunk*
Baloo: For livet ordner seg for to som deg og meg
Mowgli: Men når?
Baloo: Som deg og meg. Ta livet som det faller seg,
ja, ta det som det faller seg. Gi blaffen i bekymringer og strev!
Men vær nå litt forsiktig når du plukker bær.
Noen stikker riktig, og er til besvær.
Så husk å ikke stå der og glo
har du lyst på et bær prøv å bruk en klo!
Men bare glem å bruke klo når du plukker denne, for den er go'!
En til meg og en til deg!




Nei nå skal jeg sette meg ned å kose meg sammen med den lille familien min, så får stuen flyte en liten stund til og når det faller meg inn (les: ikveld når prinsessa har lagt seg) så går jeg over alt med fru mopp og herr vaskefille. Men jeg har faktisk lært meg at rotet springer ikke av... (hadde det bare gjort det så...)

Mowgli: Mange takk Baloo!
Baloo: Kom an Baggie, bli me' å syng a'!
For livet ordner seg for to som deg og meg!
For meg og deg. Som deg og meg.



Kan du ikke klø meg på venstre skulder når du sitter der Mowgli? Bare et hår lavere, ja, hehe, riktig, der ja... åhhåh, det er nydelig! Åh, det er godt! Nei, jeg må finne et tre, dette klør jo som bare det det!
Mowgli: Heh, du er jammen rar Baloo!
Baloo: Hm, der har vi'n, ja! Dette er deilig! Bare litte grann... ja
!


Utrolig skjønn den sangen fra jungelboken, herlig tekst og den er nydelig i filmen. Og med denne sangen og dette vakre budskapet avslutter jeg denne nydelige starten på uka. Ønsker dere alle sammen en herlig kveld:)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad gott det såg ut det du hade bakat :-)

Krams!

Kristin H sa...

Så HERLIGT innlegg, lillesøster:-D Kaken så deilig ut! Å den sangen er så koselig;-) Lille prinsessa mi har hatt det KJEMPEKJEKT hos dere!! Ønsker deg og din lille familie også og en herlig kveld!
Klem fra meg;-)

Prinsesse Elin sa...

Hm......det ser nesten ut som om du får besøk Monica. Hvis det forstatt er kake igjen! Den ser ufattelig god ut. Er det Daim kake? Her har alle skuffer og skal blitt nøye gjennomgått med syl skarpt øye. Nå er ting på G og jeg nyter det. Nå er valget om jeg skal stikke ned å kjøpe maling eller rydde videre??? Hva synes du? Tror du at jag skal mala mei en jettefin tvettstuga nu i kvell? Ha ha ha ha ha

LIVS LYST sa...

Ja, å ta livet som det kommer digger jeg akkurat nå. Ikke ha for mange planer. Bare gjøre det som frister der og da. Nydelig!!!!

Kos dere masse videre!

Hilsen og klem fra Liv

Datt sa...

Tar livet som det faller seg ja, det hørtes kjent ut! Her er det feriens første dag, min første skikkelige ferie-der-jeg-har-fri-i-flere-uker-for-å-bare-være-hjemme-ferie siden ungdomsskolen, ÅH, som jeg digger å være i fast jobb :)

Frk. T sa...

Så koselig innlegg, søta!: )
Hva slags kake er det du har bakt? Så himmelsk ut, mm...

Ligger en bitteliten utfordring til deg på bloggen min, ikke store greiene, men bare for moro: ) Ta den hvis du føler for det..

Kos deg med kake og familien din og nyt kvelden, snuppa!

Klem fra meg til deg: )

Anonym sa...

Vad roligt att du hittade tillbaka till mig :-)

Ja, de är cupcakes i porslin (som vil kallar det i Sverige). Jag vet inte om glass är samma sak? :-)

Hoppas allt är bra med dig.
Krams!

Anonym sa...

Hej igen!

Jag köpte de på varuhuset Netto. Är inte Netto faktiskt Norskt?

Krams!

Margrethes hus og hage sa...

Det er sånn ferien skal være, ta det som det faller seg :)

Høres ut som en deilig dag der både små og store har kost seg maksimalt!

Ha en fin kveld! Hilsen Margrethe

Jannickes Hjemmekos sa...

Det var et flott innlegg. Likte hvordan du har lagt inn teksten fra sangen innimellom din egen tekst. Lett å se hva som var hva, når du endret tekststørrelse og type. Nok en gang; flott innlegg. Ha det bra - klem fra Jannicke

Solveig sa...

For et herlig innlegg fra deg! Du er jo så flink til å gripe dagen og livet og virkelig kose deg med det du har! Det er utrolig viktig :-)
Tusen takk for hyggelig kommentar. Veldig kjekt at du likte både veranda og bilde.
Ja, jeg håper å kunne lage noen bilder for salg når høsten nærmer seg. Kommer da til å legge ut bilder i bloggen, så kan vi snakkes:-)Mulig jeg legger ut noen som skal på messe i august, så kan du se hvilken stil du liker :-)
Nå er det full innspurt til ferien - litt seint men godt!

Ønsker deg sommerdager fylt med kos og glede :-)

Klem fra Solveig

Kalimera's blogg sa...

Herligt innlegg!

Hannes hage sa...

Så koselig innlegg!

Ellemeller sa...

Så godt det såg ut, trur jammen eg må finne fram bakesaker eg òg!

Anita

et kjært hjem sa...

Et veldig koselig innlegg, så flink du er til å skrive! Høres ut som dere har hatt det kjekt alle sammen, ha en videre god ferie :)