lørdag 11. april 2009

Marikken kjole

Idag er jeg i skikkelig vårstemning. Selv om det, akkuratt nå, regner ute. Det er likevel elleve grader ute og varmt og godt. Vedkurven har jeg båret ned i kjelleren, jeg regner med jeg ikke trenger den på en stund. Herlig!!





I den andledning jeg er i vårstemning, vil jeg vise dere en kjempeskjønn sommmerkjole jeg kjøpte til prinsessa. (etter impiuls fra min søster) Det er en Marikken kjole. Gleder meg til sol og sommer kommer og prinsessa kan springe barbeint i hagen i denne:)






Syns det er så skjønt med kjoler med forkle på. Prinsessa vår tok ettårsbilde i en gammeldags kjole med forkle. Da valgte vi å ha selve bildet i sort-hvitt, mens kjolen som var rødrutete med forkle var i farger.



Synes det var så gøy tidligere når de viste Emil på lørdagskveldene på barnetv. Jeg forelsket meg helt i de herlige gammeldagse klærna deres. Kjolen til lille ida er jo himmelsk og de lekre blå klærna til Emil med den sjarmerendes hatten... sukk!!! For ikke å snakke om de skjønne gårdene i småland... sukk...


bildet er lånt fra Astrid Lindgrens verden
Ja,ja nok drømming... Idag er det påskeaften og vi skal kose oss med meksikansk suppe. Det er ei knallgod suppe med masse løk, chilli, hvitløk, masse godt krydder, kjøttdeig med mer... Den serveres med nachos, rømme, revet ost,mais og kanskje noe godt brød til også om ønskelig... nydelig! Den har stått til kok siden klokken ett, for den skal koke i hele fem timer, men ellers er den veldig grei og enkel å lage:) Det glimrende med den er at du lager den i veldig stor prosjon, men så kan den også fryses. veldig greit å ha på lur i en tupperware boks i fryseren :)


Ønsker dere alle en nydelig påskeaften!

15 kommentarer:

Malin sa...

Fantastisk nydelig kjole!
Elsker å kle prinsessa mi i den stilen:)

heldigvis har jeg ei venninde som har lovet å sy en til henne til sommeren:)
Blir flott!!

Ha en fortryllende aften;)

Gos klem Malin

Mia, New Room Interior sa...

Så nydelig kjole, elsker Astrid Lindgren og alt rundt de skjønne filmene hennes!! :-) Flott blogg du har! Ha en fin påskeaften! Klem-Mia

Carpe Diem sa...

Nydeleg kole. Er det Linus og Lotta?
Suppa høyres god ut.

Ha ein flott kveld.

Englefryd sa...

Tusen takk for kjempe koselig kommentar i bloggen min. Koselig at du tok turen innom:-) Blir helt rørt av de vakre ordene!!
Kjempe flott boggen din også.
Helt enig med deg ang de kjolene, elsker såne til prinsessene mine også. Vi kikket også å Emil på lørdagene og satt bare å sa: åååå så fine klær, hehe.

Ser nok innom her igjen jeg.
Ha en fin kveld videre.

klem

My home is my Castle sa...

Åhh for en nydeliig kjole :))
Helt herlig..

Klem,Kari

Unknown sa...

Takk for hyggelig hilsen i bloggen min:)
For en utrolig nydelig kjole! Den hadde nok frøkna her i huset vært fin med også.
Kos dere med suppe, den hørtes veldig god ut :)

Klem Linda

Guttemamma sa...

Så nydleig kjole, den lille damen blir nok skjønn med solbrune legger, barbeint og ny kjole! Håper dere hadde en deilig suppemiddag og at søndagen blir regnfri!!
KLem fra Anette

Nygammalt sa...

Underbar klänning.
Tacka vet jag Astrid Lindgren som har gett oss inblick med alla hennes filmer om hur livet var förr. Och ett stort plus för alla de fina kläder, möbler och husen man får njuta av då också =)

God fortsättning önskar jag dig.
Kram.

madam mim sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min:-) Ja, disse mannfolka skal altså en gang og bestandig legge seg oppi våre handle(u)vaner, he he...Tror jeg også må begynne å ta en spansk en i ny og ne. "Den der? Den har vi hatt i en eeeevighet..." :-)
Fortsatt god påske til deg også!

Sologbolig sa...

Takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Så nydelig "Marikken kjole", tenker at den lille jenta di blir flott i denne. Det er noe ekstra sjarmerende over disse gammeldagse kjolene syns eg. Nyt resten av påsken og ha ein fin dag.
P.S. Eg klarer vanligvis å snu bildene, men i går var alt vrangt !!!

Frk. T sa...

Åja, den var helt skjønn!!! Gleder meg til den dagen jeg får barn og kan kle de opp i de søteste kjoler, som denne.. Sukk..

Ha en herlig påskedag,

God klem far Frk T: )

Den gode feen sa...

For ein nydeleg kjole! Eg hadde ein gong eit mønster på korleis sy ein liknande, men trur eg surra det bort :) Eg syns også at det var stas å sjå på Emil nyleg, og tvinga nesten 6-åringen til å sjå på det :)

Ha ein flott 1.påskedag. PS! Den suppa høyrtes aldeles herleg ut. Klem frå Linda

moa sa...

hei,hei..
og tusen takk for koselig kommentar fra deg!
..morsomt at nye bloggere titter innom, for da kan jeg finne din blogg også!
nydelig kjole du har kjøpt til den lille prinsessen din..!
..ha en fin dag!
moaklem

LIVS LYST sa...

Å... Emil og Ida. Så søte!
Tusen takk for tips om hvordan jeg kan bruke fugleburet mitt. Så får vi se hva jeg finner på etterhvert da.

Ha en fin kveld videre!
Hilsen Ljo

Anonym sa...

Så søt kjole..
Jeg syns sånn "gammel" stil er så fint..