søndag 17. januar 2010

Vakre suppeskåler og dagens "makover" prosjekt

Igår kom jeg over noen suppeskåler som jeg bare ikke kunne gå forbi. De hadde helt servis i dette vakre mønsteret, men jeg fant ut at egentlig så trengte jeg kun suppeskåler. (foreløpig). Det som jeg synes er det flotte med disse suppeskålene er at de fint kan kombineres med et hvilket som helst hvitt servis. Jeg syns det ble ganske vakkert sammen med serviset som jeg samler på.




Jeg kommer nok til å bruke disse skålene både til hverdags og "fest" tror jeg, og jeg vet iallefall hva jeg skal servere på neste forrening, hihi.

Eller så var vi innom svigermor og svigerfar igår, og da fikk jeg med meg denne vakre pidestallen, som blir dagens prosjekt. Ser for meg at den blir nydelig med noen strøk hvitmaling, en blondeduk oppå og en hengeplante.


Nydelige utskjæringer på den. Jeg har en tendens til å dra med meg ganske masse rart hjem og min kjære ser bare oppgitt på meg hver gang, hihi... Men jeg får liksom bildet inn i hodet og klarer bare ikke få det bort, i mitt hodet ser det iallefall nydelig ut.


Min kjære foreslo forresten igårkveld at han kanskje kunne ha en fast spalte her i bloggen, hihi... Tror dere hadde gått i spinn dersom han skulle begynne å skrive om hvor fin bilen han så på broom var, eller hvor bra siste episoden av Simpson var, hihi... Og dersom det skal være interiørrelatert er jeg redd dere får bilder av baren hans her, uffda... Tror jeg må ha litt betenkningstid på den faste spalten der eller?

Nei, nå får jeg finne frem malekosten (jeg har den ikke i baklommen, slik som en viss prinsesse, hihi) Ønsker dere en videre fin søndag:) 

21 kommentarer:

(eddas) sa...

Nydelige suppeskåler...ja det er det som er så flott at en kan da bruke gammelt med nytt...supert gjenbruk:)
Så du skal male den flotte pidestallen....neeeeeeeei...ikke gjør det:):)
Jeg er også glad i hvitt men det er enkelte gamle ting jeg ikke maler....det er jo så flott med litt kontraster mot det hvite:)
Men men det er jo din pidestall...men greier ikke og la være og si min mening.håper det går bra:):)
Ha en flotters søndag
klemklem

Hulda sa...

Ja, den pidestalen kommer til å bli helt super! Syns det var så vakkert på skatollet ditt i bakgrunnen. Gleder meg til å se når du får malt den. :)

Lilliannes verden sa...

Det var nokre nydelige suppeskåler! Heile bloggen din var nydelig :)Her skal eg garantert tilbake.

Eg satt å tenkte på det... Eg ser du som mangen andre bloggere har kvit sofa. Korleis går det an? Med et barn meiner eg. Og kan dåke sitte å gnu i den? Det ser jo så skjønt ut! Eg er skikkelig misunnelig, og har vurdert å kjøpe kvit sofa ser du ;)

lisje astrid's husblogg sa...

Hei du gode<3
Dei nydelige skålene da:)
Å pidestallen...Lekker!Jøu..Mal den;)
Hehe;)Kjenner til dei blikka;)Får dei stadig eg og;)
Eg fekk eit sååå behov for å ommøblere stua...Blir litt "stressa"!For eg hadde plana om å ta ein tur ned i vaskerommet å gjere ein innsats der....Phu...Velge..velge...
Å eg må nok også då forberede meg på eit av desse blikka og kommentarane igjen...
Kos deg masse med malerkosten og ha ein flotte søndag:)
Klem frå Astrid:)

Unknown sa...

Kjempefine ting du har fått deg! Ha en god søndag. :)

Minka sa...

Nydelige suppeskåler.....Og kjekt med et prosjekt, tror den pidestallen blir knall med hengeplante på. Jeg har og en pidestal, men kan ikke ha hengende ting på den, minsten her er ganske så klåfingret...Klems..

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Monica. Det var riktigt fina soppskålar, och passade jättebra till dina tallrikar. Pidestalen kommer bli superbra i vitt, och det var en lång Plättar-i luften du hade.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Linda sa...

Hei Monica!Nydelig pidestall,du får det til....gleder meg til å se når du har fått malt den.
Flotte suppeboller.
Har en suppe jeg kan anbefale,du kan titte inn til meg under etikket
mat,hm,hm.God søndag!Klem :))

Villa von Krogh sa...

Ja tenk deg godt om... :) Haha. Eller lag en blogg til han som overraskelse...

Kos deg masse med kosten! Fin søndag.

Klem Anine

Anonym sa...

Hei Monica :)
Syns d va en go ide at din kjære konne få komme med nogen innspill i bloggen:) han har vel nogen meininger om koss dåkkas hjem ska sjå ud :) elle e du så heldige å få bestemma alt aleina :)

Gro Beate

Prinsesse Elin sa...

JEG HAR MALA I DAG OG JEG.....ÆDDA BEDDA!!!;)

victoria (huset i byen) sa...

Nydelig pidestall, kjempe flotte utskjeringer... tror den blir kjempe lekker hvit, gleder meg til å e det...
min kjære rister også litt på hodet over alt det jeg tar med hjem til tider.... Men de er vel blitt litt vant til oss bloggdamer også....
ha en super søndag vidre Monica
klem victoria

Susanne sa...

Hei og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. Suppeskålene var nydelige og jeg tror pidestallen blir aldeles nydelig i hvit. Så mye gøye ting du hadde i skapet/skatollet i bakgrunnen der. Hehe min kjære spør også om ikke han skal begynne å blogge nå, lage sin egen bilblogg (tror han e litt lei at jeg sitter klistret til skjermen)Hehe men det e jo så mye vakre blogger der ute. Nå skal jeg titte videre på bloggen din og kose meg med resten av teen :D
Ønsker deg en deilig dag!
Klem Susanne

Datt sa...

De skålene var knallfine! Super sammen med hvite tallerkener :D
Tror den blir knallfin i hvit ja, gjelder å se potensialet! :) Spent på den faste spalta der gitt... Hmmm...

Lille Liljehvit sa...

Gleder meg til å se hvordan den blir når den blir hvit! Du har et godt øye, for jeg er helt enig i at den kommer til å bli lekker!

Lykke til med maling!

Lille LiljeHvit

:)

Fro (Idyll på landet...) sa...

Hei!
Så koselig at du vil være med på min give away!

Her inne hos deg var det mye flott - du har fått en ny følger! Gleder meg til nye besøk her inne.

Ha en fin kveld!
Klem

AnnaJohanna sa...

De suppeskålene var bare helt lekkre! Så gøy når man gjør slike kupp! Elsker måten du mikser nytt og gammelt på.

Ønsker deg en flott søndags-kveld!

JOhanna

lisje astrid's husblogg sa...

Så har eg noko til deg inne hos meg:)
Klem:)

Guttemamma sa...

Nydelige,det er forbokstaven:)
Har en sånn pidestall som er malt hvitt,har du sett den?? Husker ikke om den ligger under "stue" eller "blomster" om du vil se..
klem

Hilde sa...

Så fine suppeskåler du har kjøpt! Pidestallen er flott, men jeg vet ikke helt om du burde male den med en gang - men nå er den kanskje allerede hvit... Blir sikkert fin hvit også!
hILDE

InstatreffNorge sa...

Tuuusen takk for hyggelig kommentar, d varmer mitt nye bloggehjerte=) Du har en nydelig blogg, som jeg skal fordype meg i nå. Legger deg til på lista mi=)

Ha en superfin kveld!

Klem Lise