torsdag 1. mars 2012

Dendrobium



Jeg har vært å snopet. Ikke i godtebutikken, men i blomsterbutikken. Jeg er flink til det, å unne meg blomster i hverdagen. Ikke er jeg flink med blomstene heller, så jeg kjøper nok av og til litt i overkant mange. Men vet du, jeg gjør det med god samvittighet. Jeg unner meg den "luksusen" en gang imellom, og akkurat nå syns jeg at jeg fortjente det.


Denne gangen falt jeg pladask for denne orkideen her- Dendrobium. Fullpakket med nydelige blomster. Den liker seg lyst og gjerne med litt sollys også, men ikke for mye. Den skal vannes 2-3 ganger i uka, og da skyller vi den og lar den renne av seg.

Vakker


Det ble riktig så koselig i vinduskarmen, nå gjenstår det bare å vaske de skitne vinduene mine...

Ønsker dere en videre fin kveld.

7 kommentarer:

Audhild sa...

Oi, det var en ny variant for meg!
Kjempefin & dekorativ!
Blomster unner jeg meg og, med god samvittighet, de er så gledesspredende å se på noe vakkert :)

små øyeblikk med cams sa...

Så fine bilder!
Legger meg til som følger av bloggen din jeg, gleder meg til å se mer til deg :)
Du er velkommen inne hos meg hvis du vil, jeg har forresten min aller første GiveAway gående nå - koselig om du vil delta!
Ønsker deg en fin kveld videre.
Klem
Camilla

Lillian sa...

Så koselig det ble. :)
Jeg har hatt slik en gang, og den sto lenge. Svigermora mi fikk de til å blomstre flere ganger, det er litt over min evne, men er jo verdt ett forsøk. :)
Ha en fin helg!
Klemmer fra Lillian.

Tone sa...

Herlig å unne seg litt blomster i blandt, jeg prøver å stadig vekk å holde liv i mine :)) Ikke like lett når det er så varmt inne.....
Ønsker deg en fin helg
Tone

Mor og datter sa...

Åååh så utrolig vakker !
Man må helt klart unne seg litt blomster og ting som gjør en godt ;-)
Klem

Jijji sa...

De orkidéene der er bare knallfine! Jeg har også en; venter bare på at den skal blomstre på nytt. Jeg er helt enig med deg; noen ganger bare fortjener man noen nye blomster...

Ha en fin-fin helg!
Klem fra Jijji

Gårdsjenta sa...

De var nydelige! :)

man skal unne seg litt i hverdagen også :)