mandag 24. mai 2010

Avlegger og liftgardiner ♥



Idag kom regnet her også, så idag ble det naturligvis ikke noe maling, men det gjorde forsåvist ingenting. Det er godt å skyndte seg langsomt og nyte dagene litt også, vi har jo egentlig god tid på oss, og når man tar det litt sånn etterhvert så kan man faktisk nyte det litt også (i den grad det er mulig da... vi prøver iallefall). 




...Så derfor har jeg kost meg med innearbeid, endelig ser jeg bunnen av skittentøyskurven, jeg har fått tørket støv og sist men ikke minst fått tid til å dille litt. En avlegger som jeg tok med meg fra jobben har stått i glass med røtter lenge, den har bare ikke blitt plantet, men endelig fikk den komme i hengepotta på kjøkkenet. En av pottene fra in gedigne pottesamling, av og til er det faktisk en fordel og ha den gedigne pottesamlingen nede i kjelleren, hihi




Jeg aner ikke hva det er jeg har tatt en avlegger av, men fin er den, og den blir kjempefin når den henger langt nedover og vokser seg stor. ♥ Det viktigste av alt er at den tåler mye, og det er viktig siden den nå skal bo i en plantemorder sitt hus. Plantemorderen prøver likevel et nytt og bedre liv, og faktisk så har jeg klart å holde liv i pelargoniene, og ikke nok med det, de har vokst seg kraftige og fine. (litt stolt av det, hihi) Takk for alle råd og tips jeg fikk, de har fått gjødning hver uke og sparsommelig med vann og det ser det ut som de trives med. 




Jeg er fortsatt strålende fornøyd med liftgardinene jeg kjøpte til kjøkkenet for snart to år siden. Jeg husker at jeg så utrolig lenge etter de perfekte, åsså kom jeg over Sara Dahl.  ♥ Du og du så flink hun er og her kan man jo få tilpasset alt hva man ønsker. Jeg anbefaler henne på det varmeste og for en service altså.  


"Uansett om stilen din er stram og moderne, elegant og klassisk, eller myk og romantisk, kan vi finne en løsning du kommer til å elske.  Vi elsker å gjøre ting som er litt utenom det vanlige." (saradahl.no)


De fleste av oss kan vel skrive under på at vi liker ting litt utenom det vanlige? ♥ Jeg vil iallefall anbefale en titt innom dersom du er på utkikk etter nye gardiner, liftgardiner, stoltrekk eller lignende. Eller du kan gå inn for å se masse herlig inspirasjon.


Ønsker dere en videre fin 2. pinsekveld. 


klem

16 kommentarer:

Sommerhusliv Hele Aaret sa...

Hej!
Hvor har du bare en fin blog, har fulgt dig et stykke tid, men jeg følger ca 400 blogger.
Så det er ikke hver dag jeg lige får skrevet en kommentar hos dig.
Men jeg følger dig alligevel:-)
Ha´en dejlig dag.
Knus Susi

Audhild sa...

Litt godt med en inndag og bare pusle i rundt med alt og ingenting av og til og sjø:)
Finner i allefall alltids noe å gjøre i et hus!
Fine bilder du viser-som alltid:)

Snuskebassa sa...

Den planten klarer du Monica!
Morsplanten har jeg ennå, etter en stikling jeg tok for 10 år siden, på min forrige jobb!
Og lever den hos meg....ja, så lever den hos deg!
Snakkes i morgen :-)

meaningmoon sa...

Flotte blomster, du er mer en god som klarer å holde liv i dem...:))
Gardinene var bare N Y D E L I G E ♥
Ha en fin uke!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Nydelege gardiner!:)
Er nok ein plantemorder eg og..men med litt øving hat det komt seg;) Lykke til!:)
Klem:)

victoria (huset i byen) sa...

Ja regnet kom hit til slutt også....
Så flotte bilder av kjøkken vinduet ser ut som du har flott plantene til å trives.....
Ha en flott uke..
klemmer victoria

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Ah!Så fint bilde av ditt kjøkenvindu♥
Veldig søt gardin!
Her har det også regna..FRIDAG:)
Vi har berre kosa oss inne heile førmiddagen..Kun ein liten trilletur så lisje bror fekk sove middagsluren..
Feira dagen vår med middag ute♥
Så godt å berre slappe av også:) kvelden brukast til blogg og klesvask..,husbonden ser sport..
Takk for så koseleg helsing frå deg♥Blir alltid like glad år du har vore innom:)

Ønskar gode deg ei fin ny veke:)
KLem frå Astrid♥

Unknown sa...

Heisann.
For noen nydelige bilder av kjøkkenvinduet!
Vakre blomster og vakre gardiner:)

Ha en fin uke:)

Klem Linda

Siljes Hobbyrom sa...

Skjønner godt at du er like fornøyd med gardinet idag! Kjempeflott!

Litt pjuskevær her også idag, kaldt og masse vind. Så da ble det innedag med hobbysysler :)

Ha en fin kveld!
Klem

Ugla sa...

Min erfaring er at hjemmeavlede blomster holder bedre enn kjøpte. De lærer med en gang at det ikke er noe vits i å legge seg ned å dø av litt dårlig stell :-)
ha en fortsatt fin kveld.

Unknown sa...

God kveld!
Ja, er det ikke godt med litt regnvær innimellom det fine, så får man gjort litt inne og:o) Er liksom litt slik at hagen blomstrer og huset flyter når det er finvær!

Gradinene er nydelige ♥

Ha en strålende, ny uke!

Klem Line

Nina B. sa...

Tenkte på dere da det begynte å regne i går ;)

Jeg for min del tok imot regnet med åpne armer, for da tørker de nyplanta rosebuskene mine ikke inn iallefall!
Aldri så galt...;)

Godt dere fikk kost dere litt også☺
Ha en fin uke videre!
Klem Nina

Kjolesnekkern sa...

Hei, så ndyelige bilder, og den biedermeieren er bare helt NYDELIG!! Ha en finfin uke!

Linda sa...

så flott kjøkkenvindu, og kjempe søte gardiner:) litt utenom det vanlige, liker vi vettu:)
deilig med en fridag inni mellom:)
klem

Miriam Lilliana Sundsrud Jensen sa...

Hei hei:)
Vil bare si at jeg akkurat har falt innom bloggen din, og du har fått en ny følger! Hehe:)
Blir spennende å følge med deg/dere.

Klem fra meg ♥

Villa Drømmeverden sa...

De liftgardinen var jo fine og da! Deilig med innedag også, får man gjort unna litt og kan nyte godværsdagene med god samvittighet når de kommer:)

Klem fra Margit