lørdag 3. april 2010

Lekekrok i stuen ♥



Jeg liker å ha det fint rundt meg, et interiør som jeg og min familie trives i og som vi synes er hjemmekoselig og vårt hjem er viktig. For meg er det også viktig at min prinsesse på fire år kan ha leker rundt omkring i huset, å se at prinsessa koser seg og leker er en fryd. Så idag vil jeg bare komme med et lite tips til oppbevaring av leker 




At prinsessa har lekene sine lett tilgjengelig i stuen, betyr ikke at det ikke trenger å se fint ut. Selvfølgelig mens hun leker så flyter lekene, og det kaller jeg ikke rot, det er slik det skal være når man har små barn i huset. Det må få lov å ligge, men når vi da rydder kan det godt være vakre oppbevaringsbokser som rommer lekene 




På landstil kjøpte jeg denne fine kisten som nå rommer ganske mange av prinsessa sine leker. Hun synes det er så kjekt med sin egen skattekiste og mamma er glad for at den er så vakker å se på. Den er ganske stor og rommer mye, og etter at den kom i hus så har det vært utrolig mye sjørøverlek, helt hærlig.
♥ ♥ 




Oppi kisten ligger det masse leker som prinsessen leker med i dukkehuset. Hun elsker å leke i dukkehuset og det er det beste leke-kjøpet vi har gjort noen sinne. Så mye god lek som det har kommet ut av det. Hun kan jo ha det til hun blir gammel også, for det er jo en fryd for øyet. Det gjør ikke mamma noe å ha det i stuen sin enn så lenge. Etterhvert skal det nok opp på prinsesserommet- når vi en gang får det ferdig. 


♥ ♥ 


Ja det er kjekt å ha det vakkert rundt seg med et fint interiør, men det skal jo være praktisk og familievennlig også.  Nå skal vi snart ned å handle litt. Idag får jeg besøk av ei god venninne som jeg ikke ser så alt for ofte så da skal jeg lage middag og bake en kake tenkte jeg. Ønsker dere alle sammen en fin påskeaften 

11 kommentarer:

Jijji sa...

Så fin kiste! God idé! Jeg er helt enig med deg; så lenge man har små barn i huset, må man leve med litt leker her og der. Det er viktig å skape et hjem hvor alle trives og kan utfolde seg.
Ha en fin påskeaften!
Klem

victoria (huset i byen) sa...

Kjempe flott kiste og en lur ide...
Og er helt enig med deg, skal se at man har barn, men går jo ann å gjøre det fint allikevel så alle i huset trives, det er viktig....
klem victoria

Beth sa...

Kjempefin kiste som sikkert godt kan brukes til alt annet enn leker også?
Flott er den!

Klem Beth`s småting...

Inger Elin sa...

Det dukkehuset er bare helt fantastisk! :-) Å smart med lekker kiste til barnelekene!
Ha en fortsatt fin påske!

Unknown sa...

Nydelig kiste ♥ kejmpeviktig at barna får ha lekene sine rundt seg, helt enig! Men er også veldig enig i at det godt kan være en litt ekstra dekorativ oppbevaring når det skal være i stua:o))

Og det dukkehuset er vel ikke mamma imot at står i stuen nei, det er bare såååå flott!

Kos dere de siste påskedagene!

Klem Line

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Heilt eineg med deg!! Lika å ha det fint og ryddigt rundt meg, men leikane til Anine dei får ho bruke i stova og so har eg heller lært ho å rydde etter seg når ho er ferdig!
Kista var kjempefin☺

God påske☺

Klem M♥

lisje astrid's husblogg sa...

Ja,eg er heilt einig med deg☺
Alle desse fargerike leikene er ikkje det finaste eg veit i stua..Men,har gjordt som du...Fine korger o.l til å ha dei i.
Lisje bror i heimen har ikkje eige rom på ei god stund enda,då vi skal til å bygge på huset vårt..
Så han må finne seg i å ha orden i sakene sine;)Hihi:)Men,det skadar ikkje at han lærer seg helder!Synest han er flink alleride eg☺
Dette dokkehuset til prinsessa di er berre sååååå fint!
Kos deg masse med retsen av påska♥♥
Klem frå Astrid☺

UNDRING sa...

Kjempefin kiste. Dukkehuset var jo bare helt fantastisk. Fortsatt god påske!

Margrethes hus og hage sa...

Kjempekoselig lekekiste, den gled jo rett inn hos deg :)
Kjempekoselig dukkehus, tipper det blir lekt med både titt og ofte.

God påske videre til deg. Hilsen Margrethe

NL sa...

Første gang jeg er innom bloggen din, men det er akkurat slik jeg gjerne vil lage til de to jentene våre i den nymalte stua vår.
Kan jeg spør hvor hus og stol/bord kommer fra?

Fru Rosas Hjem sa...

Hei:)

Fine bilder av både hus og kiste:)

Det dukkehuset angrer jeg på at vi ikke kjøpte til minirosa til jul, men nå blir det i bursdagsgave istedet:) Kjempefint!!