lørdag 6. februar 2010

Blåbær-muffins i nydelige muffinsformer ♥



Lenge har jeg vært forelsket i de hærlige pastellfargede muffinsformene, men jeg har aldri funnet dem i butikker. Lisje Astrid viste dem frem i et innlegg for ikke så lenge siden og hun var også så utrolig snill å kjøpte noen for meg. Du er bare så god Astrid. Det er så kjekt med blogglandia, det er så utrolig mange snille og gode mennesker her inne og jeg føler jeg kjenner dere og blir glad i dere ♥




De er så lekre og har en perfekt størrelse- mesten som en liten mini-paiform. Skjønne Astrid var så snill å dele en utrolig god oppskrift med meg også. Jeg har prøvd den ved en tidligere andledning men da var det så sent så jeg fikk ikke andledning til å ta bilder- det gjorde jeg derimot idag.






Det som er så kjekt med oppskriften er at du kan variere innholdet i det uendelige. Astrid skrev man kunne ha alt av bær og frukt i, sjokolade om man ville eller kanskje rabarbra. 




Blåbær var en favoritt hos Astrid og det tror jeg det kommer til å bli hær i huset også. Aller best hadde det nok vært med litt vaniljeis ved siden av, men det hadde vi ikke i hus idag, så da fikk det være uten, men godt det også. Er så deilig med den vaniljekremen inni også...mmmm...


Tusen hjertelig takk skjønne Astrid,jeg får bare ikke sagt det nok, jeg setter stor pris på hjelpen for å skaffe de nydelige formene og for den deilige oppskriften du delte med deg! Sist men ikke minst: Jeg setter skikkelig stor pris på deg og din nydelige blogg  ♥


23 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Ojojoj.., så gott det ser ut Monica och vilka härliga formar.
Man blir så glad av att se dom:)))))

Idag behöver jag mycket färger omkring mig då jag själv känner mig lite grå och sjuk:(((
Nu skall jag försöka att göra mig lite pigg med kaffe.., eller MYCKET kaffe får det nog bli.

Tusen kramar till dig

Marianne

FlorasFrue sa...

Så nydelige de formene var!! Og kakene så fristende ut...mmm.
Jeg skal bake sjokoladecookies nå, har aldri gjort det før - men det går nok fint :)
God lørdag til deg!
Kjersti

InstatreffNorge sa...

Ååå nam nam, de så jo himmelske ut da:):) Er det mulig å få oppskriften eller?? hihi...

Koselig å være inne å bake i kulda:)

Ønsker deg en kos lørdag:)

Klem Lise

victoria (huset i byen) sa...

Ååååå så flott former, og det så jo bare så deilig ut....
Selv fått meg ny kokebok i dag så her bakes det langpanne boller...
Er så deilig når man kjenner lukten av bakst i huset...
Ha en super helg vidre, og kos dere masse med baksten...
klem victoria

Fröken Vit i Madickenhuset sa...

Hej!

Här kommer en liten hälsning från Sverige!:-)

Vilken fin blogg du har!
Underbar inspiration!!

Vill du vara med i utlottningen av ett somrigt armband och en söt necessär i päls, så titta in till mig.

Kram

♥♥♥Fröken Vit i Madickenhuset♥♥♥

Linda sa...

Hei Monica!Åååå,det var noen skjønne former.Ikke rart du falt for dem.Nam,nam for noen herlige kaker.
Her har jeg sydd litt rosa,så nå er jeg på gang.
Ha en fin helg!Klem Linda :))

Beth sa...

Så søte muffinsformer?
Er noke flere som godt kunne tenke seg maken til disse ja...
Blåbærmuffins og god kaffe... Mmmm....

Hilde sa...

Så skjønne foremer - de kunne jeg også ha tenkt meg... hvor kjøpes så disse skjønningene?
HIlde

TONE sa...

Tusen takk for kommentar på bloggen min....Det er så kjekt å få nye venner i bloggvis formene verden. De muffis formene likte jeg kjempe godt også....så nusselige. (vet du hvor hun Astrid har kjøpt dem).....mmm det ser så godt ut!!!Ha en deillig helg....legger meg som følger!!

Klem Tone

Magdalena sa...

nydelige former, det hele ser utrolig lekkert ut...!
deler du oppskriften på deigen..??
klem og skjønn helg!

lisje astrid's husblogg sa...

Hei du søte og gode Monica<3
Ååååå så glad eg blei av å lese innlegget ditt da:)Så mange gode ord...Blei no heilt rørt eg no...Veldig godt å lese at du blei fornøgd:)Du er så snild ei dame atte:)
Å så lyst eg fekk på muffins no da:)
Takk også for gode ord inne på bloggen min:)Alle er no friske og glade<3
Ønskar deg ein kjekke laurdagskveld:)
Klem frå Astrid:)

Datt sa...

Åh, de så utrolig gode ut!! Og de formene var virkelig skjønne, skjønner godt du var ivrig på å få tak i dem! :D

Anitas hus sa...

Å nå fikk jeg vann i munn, både av formene og muffinsene, dette så bare yammi ut!

Ha en fin lørdag!
Klem, Anita:O)

Drøm sa...

Så utrolig flotte former, og så utrolig gode kakene så ut. Vil du dele oppskriften med flere?
Ha en fin lørdag.
Klem Julie

Guttemamma sa...

Først,så koselig at du tok utfordringen! Gøy å se og lese!! Du,de muffinsformene er da noe av det søteste....!! Hvilket merke er det??
klem i natten

~Kristina~ sa...

Det er fineste muffinsformene jeg har sett,det er sikkert:) Er det noe merke?:)

Håper du vil dele oppskriften,for de de kakene så nydelige ut:)

Fru Fryd sa...

Aåå for noen nydelig søte former/skåler de var jo bare så lekre!! Falt helt pladask jeg. Hvor kan en få kjøpt herligheten?

Søndagsklem fra vest

Elisabeth, innerst i veien sa...

Åh, dette så virkelig godt ut og så delikat i de formene. :-)

lisje astrid's husblogg sa...

Hei:)
Har noko til deg inne hos meg:)Fordi du gledar meg og inspirerar meg<3
Ønskar deg ein god søndag:)
Klem frå AStrid:)

Kristine sa...

For noen nydelige former. Og de muffinsene så bare fantastisk gode ut :)

Glad søndag :)

/Kristine

Hulda sa...

Utrolig fine muffinsformer. Så søte de var, i de lekreste pasteller. Kakene så veldig gode ut også. :) Nam nam, og lekre bilder du har tatt.

Snuskebassa sa...

Monica. Du er nå eier av de råeste muffins-prinsessepai formene ever. Gudameg som jeg gleder meg til å ta de i nærmere øyensyn.
Ellers så må jeg ta av meg hatten for godheten din.
Stor søndagsklem fra Snuskebassa.

Silje sa...

Så koselig at hun kjøpte de for deg! :) De var aldeles nydelige! :D