fredag 25. desember 2009

Første juledag

Da var det første juledag, juleroen har senket seg. Vi stod opp tidlig, hadde god julefrokost og koser oss med film og går i nattklær hele dagen lang. Ingenting er bedre.



Prinsessa fikk dukkehus fra Berheim av oss til jul og det kan jeg love dere fallt i smak. (må ærlig innrømme at det fallt i smak for mammaen også, gjett om jeg har ønsket meg et slik siden jeg var liten pike)




Det er virkelig gøy å se prinsessa sitte å leke med dukkene i huset i timesvis, hun koser seg med det. Dette er jo også noe som hun kan ha i mange år fremover, og når hun en gang er lei av å leke med det, ja så er det jo bare verdens vakreste pynt. Mamma synes ikke det gjør noe om dukkehuset står i stuen, for å si det slik;)


Dette er et englebilde og er noe av det vakreste jeg har sett. Gleder meg til å henge det opp. 


Jeg tror fruen i huset må ha vært snill i år, for jeg fikk så mange flotte gaver av både famile og venner at jeg er helt overveldet.



farlig god hjertesjokolade i en hvit og skjønn hjerteskål

Av min kjære fikk jeg nytt speilreflekskamera, gjett om jeg gedet meg til å blogge idag. Nå gjelder det bare å finne ut av litt diverse funksjoner. Jeg får prøve meg litt frem og lese litt.

Nei nå skal vi snart gjøre oss klare til dagens juleselskap:) Ønsker dere en videre flott 1.juledag.


18 kommentarer:

Linda sa...

Hei Monica!Herlig dukkehus,kan skjønne prinsessa koser seg.
ha fine juledager.
Klem Linda :))

sylvia sa...

hei på dere
nydelig dukkehus,aldri sett maken.
kos dere masse vidre i julen.
klem fra sylvia

victoria (huset i byen) sa...

For et utrolig flott dukkehus, tror nok min lille må få et sånn når ho blir større, for det kunne jeg også tenke meg å ha i hus.... thi hi... Er nok til stor glede for en liten og stor prinsesse tenker jeg ;)
ha en flott 1 juledag vidre...
her er det også pysj tøy på hele dagen er jo det beste med dagen etter julaften...
klem victoria

Linda sa...

Wow wow ja det må jeg si var et lekkert dukkehus!!Første juledag skal være en deilig og rolig sulledag.
Koser oss med tv titting, håndarbeid og god mat i dag.
Jeg er glad for at det ikke er noe selvskapeligheter i dag.

Ønsker deg og dine fortsatt en fin julefering!
Kos dere masse og nyt!!

Klemmer fra Linda

Linda sa...

Glemte å si...grattis med nytt kamera!
Gleder meg til å se flere bilder med nykameraet framover!!!

Lille Liljehvit sa...

For et nydelig dukkehus!!Visste ikke at de fantes jeg! Hadde ikke hatt noe i mot å ha det i stuen jeg heller. hi hi. :)

Det er vel ikke lov å kjøpe sånne dukkehus til seg selv vel? ha ha...må vel bare vente til det evt kommer ei prinsesse som ønsker seg et :) Så man kan vel kalle det en mamma-gode ;) litt missunnelig på den.. :)


Ha en strålende god 1.juledag!

Hilsen Lille LiljeHvit :)

Jeanette sa...

Oi,oi, for et lekkert dukkehus!! Må være drømmen det der! Skjønner godt at det ikke gjør noe at det står i stua;)
Klem J.

Hilde sa...

Åååååååååååååååh - det dukkehuset var utrolig flott!!!! Kan tenke meg prinsessen din synes det er flott...
Har aldri sett noe slikt før - mine prinsessers hus kan på ingen måte nå opp til grunnmuren på ditt en gang...
Kos deg med julefreden
Klem Hilde

Anitas hus sa...

For ett nydelig dukkehus, skulle gjerne fått stå fremme i stuen min også;)
Ønsker deg og dine en forsatt god jul!
Klem, Anita:O)

Anita sa...

Sååå utrolig fint dukkehus, sånnn ønsker jeg meg også ;0) Vet du om noen nettside som selger sånne???? Evt. med litt opplysninger? Vakkert! Kos dere!

My Lovely Things sa...

Tack för din hälsning!!

vilket fantastiskt fint dockhus!!Vilken lycka att få ett sånt..
Kram Anna

Unknown sa...

Heisann.
Så nydelig dukkehus datteren din har fått!!
Jeg må ærlig innrømme at jeg har tenkt på å kjøpe et slikt til min datter også!:)De er jo så nydelige!!

Ha en fortsatt fin julefeiring:)

Klem Linda

Hjerterom sa...

Hei :)
Grattis med nytt kamera :)
For et nydelig dukkehus da :)Tenker prinsessa var glad ja :)

Ha en fortsatt fredelig jul sammen med dine kjære.

Juleklem

Prinsesse Elin sa...

Så fint huset var. Jeg elsker det. Nå spørs det omm ikke jeg må kjøpe et til denne heimen også. Takk for nydelig gave. Den står å brenner så fine nede i stua. Det andre skal jeg ta frem når julen er over å jeg vil få inn litt vår i hjemmet;)

Anonym sa...

Hei monica
Fy søren for ett dukkehus :D kan tenka meg hu blei glad :D
å tusen takk for julakorte, va kjempe søtt :)
kos deg i romjulen.
god jul, klem Irene

lavendel mio sa...

Å for et nydelig hus, alles prinsesses drøm:)
Ønsker deg en nydelig jul,klem Hanne

Tee of Vinnord Cottage sa...

Du tar så nydelige bilder!!!! Elsket det av vesla di med dukkehuset!!! For ett fantastisk hus :) Tenk å få kunne leke seg med det da du :) Ha en magisk jul!!!

Lisemoren sa...

Hei. Så hyggelig med hilsen fra deg. Ja englene er hjemmelagede. Av kartong, lim, hvitt snøglitter (med dekupasjlim utenpå for å unngå glittersøl over hele huset) og glansbilder. Jeg limer dem rett sammenmed limpistol.

Fortsatt god advent til deg :)