søndag 13. desember 2009

13. desember- familieselskap

Idag har vi hatt familieselskap, og vi har virkelig kost oss, både store og små. Det er så gøy å lage til selskap, også er det så kjekt å samle hele familien. Det er ikke så ofte vi er samlet sammen fra begge sidene og idag satt vi hele 21 stykker samlet rundt bordene.


Vanligvis pleier jeg å la bordet gå i duse farger, gjerne hvite roser eller jeg kan driste meg til dus rosa. Iår dristet jeg meg enda mer og kjøpte dyp røde roser, virkelig "julite" og vakre. Jeg blandet inn litt gran, en skjønn forening synes jeg.


Maten var enkel og grei, hjemmelagede rundstykker med diverse pålegg... Enklere kan det jo ikke bli, men da kan også mor kose seg på dagen og det er jo kjekt, åsså er det jo noe som alle liker. Bursdagsprinsessa fikk velge selv hva hun ville ha så for barna ble det pølse i pølsebrød.



Dette er første bursdagsfeiringen av prinsessa, der hun virkelig har forstått betydningen av å fylle året. Hun har gledet seg lenge til selskap, og ventet og ventet... Ifjor ville hun ikke ha gavene og hun ville ikke åpne dem. Det aller største som hun fikk iår var nok en Hello Kitty datamaskin.



Denne har hun ønsket seg siden i sommer omtrent, og vi synes hun har vært så flink å ønske seg den. Så nå kan både mor og datter kose seg med blogging, hihi...

Ønsker dere alle sammen en videre fin søndagskveld:) Nå skal jeg sette meg ned og nyte et godt stykke sjokoladekake med frisk ostekrem, har mesten ikke fått smakt på maten selv, hihi...


17 kommentarer:

Anonym sa...

Litt av en gjeng du har samlet. Så veldig koselig ut. Lekre servietter på denne tida.
Kos deg med kaka hørtes godt ut

victoria (huset i byen) sa...

Åhh for et koselig selskap og lekkert pyntet må jeg si...
Og maten så jo så flott ut, og enkelt det var en smart ide...
Liker også å planlegge tig men det med julehandlinga blir en effektiv dag tett opp mot jul, med en nøye planlagt liste hvert år... Tenker alltid at jeg skal starte tidlig og handle litt hver mnd fram mot november, men sånn blir det aldr gitt... he he kanskje neste år??
Ha en flott 3 advent og nyt litt ro for deg selv så flink som du har vært i helga, det fortjener du♥
Stor klem victoria

Monica sa...

Blir helt sliten bare av tanken på å stelle istand et så stort selskap jeg, men jammen er det koselig og da, når det først er i gang! ;)

Bordene dine var lekre syns jeg, det er jo, som du sier, perfekt med røde roser på denne tida! :)

Ha en fin kveld! :)

lisje astrid's husblogg sa...

HERLIG pynta:)
absolutt lekkert med raudt når det er pynta på denne måten:)
Så søt prinsesse da:)
GRATULERER til ho:)
Klem frå Astrid:)

Linda sa...

Hei Monica og takk for varme ord!
Bestandig gode ord fra deg, setter veldig pris på det ;O))
Det er enkelt å lage brente mandler.
De fleste oppskriftene er sånn omtrent like, så det er bare å sette i gang.
Gratulerer med bursdagsbarnet!
Klart det er spennende å feire dagen sin.
Bordet du har dekket var kjempefint!
Jeg bruker bestandig å servere smørbrød i tillegg til kaker på en slik dag.
Godt med litt salt og ikke bare søtt.

Nyt adventstiden min venn!
Klemmer fra Linda

Unknown sa...

Å, så koselig dekket bord! Ønsker deg en fin ny uke. :)

Lillan sa...

Her var det masse tips å hente når det gjelder borddekking og dekorasjon. så flink du er!! gratulerer med prinsessa

stor juleklem fra Lillan

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Monica! Takk for hyggelig hilsen! Gratulerer med bursdagsbarnet:) Så flott dekket bord!! Ingen tvil om at dere hadde det koselig!! Alt ser så gjennomført og flott ut.

Ha en super dag!

Klem Anette:)

Anne sa...

Det såg kjempekoseleg ut!
Nydeleg dekka bord:)
Ha ei flott veke!
Klem Anne

Huset på toppen sa...

Flott bord du laget til familie besøket, Monica:)Nå gjelder det å planlegge de siste dagene før julen ringes inn,og jeg har god kontroll på de meste!Denne uken har jeg bare noen småting og få levert julegaver!!
Ha en fin mandagskveld og førjuls uke!
Klem Linda

Hilde sa...

SÅ hyggelig å kunne samles med hele familien nå før jul! Lurt med matt som gjør at selv mpr kan få tid til å snakke med gjestene og ikke bare fly omkring...
Hilde

Unknown sa...

Heisann. Så koselig du hadde gjort det til selskapet! Nydelig dekket bord:)
Tipper lille prinsessa var fornøyd med den gaven ja!!

Ha en fortsatt fin uke:)
Klem Linda

Hjerterom sa...

Hei :)
Lenge siden sist,data er ikke tilgjengelig så ofte her...
Skal bli flinkere når jeg kommer hjem :)

Så koselig du hadde stellt i stand familieselskap da:)
Påsmurte rundstykker er skikkelig lurt..
Så veldig gode ut:)

For ei fin lita prinsesse du har :)

Oliventreet mitt har slutta å drysse nå,heldigvis :)
Hadde vært så gøy å få det til...


Ha en fortsatt kos førjulstid.

Klem Siw

Kristins Hus sa...

Takk for tipset! Noe sånt ja... Vi får se:-)
Ha en fin førjulstid videre,
Kristin

Maliva`s verden sa...

Så koselig selskap du har gjort istand...og ja jeg også er litt i det røde hjørnet om dagen:o)
Grattis til den heldige prinsessa også....Adventsklem fra Maliva

Kreoline sa...

Hei M., nydelig dekket bord, og en heldig prinsesse. Koselig med litt farger nå i juletiden, du så jeg hadde tatt frem litt rødt jeg også. Farger hverdagen, kos deg videre, klem fra Mona.

Solveig sa...

Hei hei:)
Tusen takk for koslige hilsner!
Så mange du har samlet hos deg til selskap. Det høres utrolig koselig ut:) For ei nydelig lita prinsesse du har!! Som alltid dekker du på nydelige bord. Med øye for detaljer om omtanke for dine gjester. UTrolig lekkert med røde roser og serviettene. Det ble riktig så lekkert. Kan tenke meg dere koste dere skikkelig! Smart med rundstykker til voksne, og pølser til barna. Prinsessa di fikk en flott dag:)

Håper alt er bra med deg. Ha en fin dag!