mandag 2. november 2009

Planer mangler det ikke på...

Det er egentlig sjelden jeg viser bilder av en hel del av et rom, har jeg funnet ut. Jeg elsker jo detaljer og som regel blir det bilder av nettopp det i bloggen min. Idag bestemte jeg meg for å legge ut bilde av spisestuen vår, joda jeg har nok vist den før ved noen anledninger tror jeg, men, men dere får bare bære av med meg for at jeg gjentar meg selv...


Jeg tror en av grunnene til at jeg ikke viser hele deler av et rom, er fordi det som regel alltid er noe jeg er missfornøyd med. Som foreksempel de mørkebrune skinnstolene jeg har til spisestuen (og ja jeg har letet uendelig etter trekk til dem, men det er hverken lett å finne noen som passer eller noen jeg liker) Foreløpig står den slik, men drømmen er endten flotte nye trekk eller eventuelt "nye" ( les: gamle og antikke) stoler. Til og med jeg må innrømme at alt kan faktisk ikke skje på en gang, det liker nemlig ikke min lommebok, for å være helt ærlig.


Men mye har skjedd det siste året (vi har bodd her litt over et år nå). Litt etter litt så blir rommene mer og mer "meg". Nå for tiden holder vi på med loftet (har igrunnen holdt på med det en stund) og for å si det slik så er det furu så langt øyet kan se der oppe. (fusj) Vi begynte nedenfra og oppover til andre etasje med å male trappegangen, videre oppover neste trapp og har i grunnen fortsatt helt til loftet. Nå er det tak og vegger i loftstuen som får gjennomgå, halve loftstuen er nå ferdig, mens halve gjennstår, hihi. Vi har ikke dårlig tid, for den blir faktisk ikke brukt den dag i dag,og står omtrent tom. Etterhvert er planen å lage til gjesterom der oppe, syrommet skal få gjennomgå og prinsessa skal få et nytt stort rom etterhvert som hun blir eldre. Planene mangler det iallefall ikke på, men i og med at alt er furu, så tar det jammen meg tid.


Elsker hvitt så det meste blir nok hvitt, men veggene til syrommet vurderer jeg i en dus blåfarge, syns det er å skjønt. Noen av dere som har malt med en slik farge? (rommet er ikke så veldig stort, så jeg tror ikke det blir for dominerende og taket er hvitt)  Noen forslag til fin farge?

Nei planer mangler det ikke på, og godt er det, for jeg koser meg med hvert et prosjekt (både store og små) og for å være helt ærlig så tror jeg aldri jeg blir ferdig og jeg blir heller aldri hundre prosent fornøyd, for slik er jeg da en gang bare, åsså er det vel kanskje en del av interiørhobbyen også? Hva mener dere?

Ønsker dere alle sammen en videre nydelig mandagskveld:) Jeg ligger godt i sofaen med hodeverk, snue og feber, da er det godt å ha laptop, dere og blogglandia:) (kjeder meg jo utrolig, men orker desverre ikke bevege meg)


12 kommentarer:

Trultemor sa...

Jeg liker veldig godt å se bilder av mer enn bare detaljer:) Koser emg med å se hvordan andre har det i hjemmene sine:) (Jeg synes forresten stolene dine er fine!)

Ang lys blå, så er det mange som bruker Risør, er også en som heter Kite (noe lysere)

victoria (huset i byen) sa...

herlig og ha litt mål og planer og deilig og kunne ta det i eget tempo så man ikke går lei...
holde selv på i huset i rykk og napp,må pause litt når vi går litt lei..
men alltid noe vi vil forbedre så blir aldri helt ferdig,men er litt av sjarmen også det da..
du må ha masse god bedring vennen
klem victoria
nydelige bilder forresten har det virkelig flott hjemme ;)

Drøm sa...

Så flink du er å pusse opp. Man får bare ta ting i etapper og når man har tid og overskudd.
Lyseblå er nydelig da, men jeg er ingen ekspert på det området akkurat.

Ha en koselig mandagskveld.
Klem Julie

sylvia sa...

ååå så nydelig en spise stue du har,ja er vel sånn med oss som er mer enn normalt opptatt av interiør.vi blir aldri ferdig,men det er jo litt av helheten og hobbyen som du sier,
la meg som følger jeg,likte bloggen din veldig.
ha en herlig kveld og god bedring til du med snufsisnufs nese,
klem fra sylvia

Datt sa...

Jeg er stor på detaljebilder jeg også, er ikke fornøyd med hvordan vi har det, men hadde jeg hatt det så fint som deg hadde jeg vist frem alt, hele tiden! ;)

Unknown sa...

Heisann. Fine bilder fra stuen din i dag:) Et hjem er jo ofte i forandring, og særlig hjemmene til slike "interiør-freeker" som oss her i blogglandia:o)

God bedring til deg!!

Klem Linda

lisje astrid's husblogg sa...

Nyyyydelige bilder:)Å for eit flott hjem:)
Takk for kos kommentar fra deg;)
Øsker deg ein herlig kveld:)

lottens vita och gröna sa...

hej goa monica!!!
ohhh vad du har det fint, vilket vackert rum, är med en sann detaljist, njuter av dina arrangemang!

varmkram lotten

Hilde sa...

Så skjønne bilder du viser! Om det tar tid med opppussingen har man jo tid til å kose seg med resultatene underveis, og det er ikke dumt! Var inne på en blogg hvor veggene var malt i fargen vann, og den var skjønn og forsiktig lys blå - husker desverre ikke hvor jeg var...
Hilde

Minka sa...

Synes du hadde det veldig fint og koselig jeg..
Men skjønner godt at man ikke er fornøyd selv med alt, min lommebok er heller ikke helt med der. Man må bare ta det over tid...
God bedring
Klem Kristin

Unknown sa...

Jeg syns du har et flott hjem! Her lider vi også litt under "den brune perioden" fremdeles, og det er mange ganger jeg skulle ønske jeg hadde penger til å kjøpe nye spisestue og ny sofa. Men det får bli litt om gangen. :)

Ha en god natt!

Merethe sa...

god morgen!
Godt å høre om andre som må ta hensyn til lommeboke, og ikke få alt som de ønsker seg på 1-2-3 :)
Jeg har noen vakre spisesyuemøbler jeg er veldig glad i men som jeg ikke digger fargen på :( I mellomtiden går det jo an å fokusere på det positive og tenke på de som ikke har et hus å bo i en gang- det hjelper som regel! ;)

Jeg vet ikke hvor lys blåfarge du vil ha, men jeg anbefaler deg å gå inn på silje-sin.blogspot.com
Finn linken til "soverom"- hun er en nyydelig blåfarge på soverommet som er nydelig når man har panel.. :)

Ha en god dag!