lørdag 4. desember 2010

Røde detaljer ♥



Roen har senket seg i huset og endelig kan jeg sette meg ned i sofakroken og nyte en stille stund. Det har skjedd mye denne lørdagen, men likevel har det på ingenmåter vært noe travelt. Jeg prøver å kose meg med det som jeg gjerne vil gjøre før jula og idag har det vært alt ifra rydding og vasking av hus, handling, juelgaveshopping, bytte trekk på ektorpen og scrapbokking.



noen nisser har også funnet veien til oss, dette er prinsessa sin som plutselig fikk et hjem i kremmerhuset til mor

Imorgen er planen å bake litt julekaker, men tror dere ikke jeg klarte å glemme å kjøpe bakepapir gitt.... Men, men... vi ordner vel det på et vis tenker jeg... Krumkakene trenger jeg heldigvis ikke bakepapir til, hihi 



Det blir ikke jul i huset før det er litt røde detaljer å skue, synes jeg. Jeg vil ikke ha for mye rødt, men noen fine røde detaljer skaper herlig julestemning. 


Jeg har faktisk sydd en ny julepute til sofaen også, jeg brukte en gamle sekk som jeg har kjøpt hos Tove i sandnes. Enkelt og greit med noen rette sømmer over. Dersom dere ser bra etter vil dere se at tilogmed bilderammen har fått julebilde av prinsessa i midten- en fin liten rød detalj der også. ♥♥♥

Dette blir mitt bidrag til NIBs konkurranse denne måneden.

Ønsker dere alle sammen en videre fin lørdagskveld


26 kommentarer:

Lappeline ♥ sa...

Koselige bilder hos deg ....putene dine var kjempe fine...litt rødt må vi ha......litt men ikke mye her heller.

Ønsker deg forsatt en fin kveld og morgen dag

Klem

Audhild sa...

God kveld!
Så koselige ting som setter en i julestemning!
Du har jo fått utretta mye denne lørdagen da!! Flink!
Kos deg med bakinga!
klem

Guttemamma sa...

Så koselig dere har det!!
Nydelig den lysestaken♥
klemmer

lisje astrid's husblogg sa...

Hei du gode♥
Såååå koseleg!
Å JA!Litt raudt MÅ vi ha..
Jentene mine hadde streika jula,om eg hadde teke vekk alt det raude!

Kos deg med bakesysslar♥

Klem frå Astrid

Jatte sa...

Nydelig rett og slett♥
Koselig med de røde detaljene her og der!

Ha en fin 2.Søndag i advent,
Klem Jatte♥♥

Prinsesse Elin sa...

Hei vennen
Ja litt rødt må til for å skape den rette stemningen. Synes du har det superfint inne i stua. Er tidlig oppe som vanlig og stapper Tildaer til den store gullmedalje...he he
Ha en nydelig søndag og hils resten:)

Jijji sa...

Lenge siden jeg har vært innom deg. Har savnet bloggen din, men har måttet prioritere eksamnslesing... Men nå er jeg "back in business":)
Eksamen er overstått og jeg er sååååå klar for alle juleforberedelser og blogglandia igjen:)
Koselig juledetaljer du har pyntet med:) Håper du koste deg med baking;)

Klem fra Jijji

Hulda sa...

Veldig koselig. Så fin den staken din var. Virkelig nydelig. Flotte sammensatt bilde. :) Fint med de røde detaljene som nissen i krukken. Nyt søndagen, den andre i advent.

snødronningen sa...

Kjempe flott du har pyntet hos deg,fint med litt rødt innslag i hverdagen.
Kos deg på denne fine snørike søndagen.
klem hege
ps.hvor har du kjøpt den flotte adventslysestakken?

Piulfen sa...

Fine bilder, helt enig med deg at det ikke blir jul uten røde detaljer.

Karen sa...

Jeg er veldig glad i røde detaljer :) det gir så fin julestemning...
Fine puter du har laget! Vanligvis erjeg ikke noe glad i juletekstiler, men de der var bare så søte og enkle... Lekkert :)

Ha en finfin søndag!
*klem*

Kittys Paradis sa...

Herlige bilder! Lykke til i utfordringen.

Kitty :)

Unknown sa...

Så koselig du har det. Enig med deg. I jula er det koselig med litt rødt. Jeg for min del har jo så mye gammeljulepynt, som vekker gode minner. Og det er rødt, rødt og atter rødt. Før i tiden var jo jula BARE rød. Ha ei fin førjulstid

Linda sa...

Herlig førjulsstemning hos deg!
Du er så flink Monica!
Nyt adventstiden og ikke ikke stress ;O)
Må innrømme jeg ikke ha pyntet mye enda, men adventstakene er på plass da.

Nyt kvelden!
Klem fra meg.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Nydeleg julestemning hos deg! Herlege bilder frå den flotte heimen din!
Klem:)

Simple Lovely sa...

Så fine juledetaljer i stuen deres Monica! Du har funnet en fin balanse med det røde, veldig koseligt. Det så ut som om den lille nissen til prinsessen trives oppi kremmerhuset ditt;)

Håper du har kost deg med bakingen, sitter selv her med en kopp te og kakkemenn:) Åh, jeg elsker denne førjulstiden!

Klemmer, Julie

ennahs lille hjørne sa...

Fine bilder:) Lenge siden jeg har kommenter her med deg nå, men du skal vite at jeg titter innom titt og ofte;)
Helt enig i at det må være litt rød-farge når det er jul.
Her går det i rødt og sølv:)galeasn01

Datt sa...

Synes virkelig du har nydelige røde juledetaljer i heimen altså! <3

Home By Virginia sa...

Kjempe fint bidrag ♥

Ja det blir ikke jul uten rødt... ;)

*Ønsker deg og dine en flott ny uke*

Klemmer fra MV ♥

Huset vid ån sa...

Åh, Vilken fin o mysig blogg du har.....

Det ser så hemtrevligt o smakfullt ut......

Ha En Trevlig Dag!
JulKramar Therese

Anne Kirsti. sa...

Nydelig stue. Jeg rett og slett elsker den store rammen over sofaen din...

Fru Rosas Hjem sa...

Så koslig du har det :) Kanskje jeg skal prøve meg på et lite bidrag jeg også, enge siden det nå..

Headeren din har bitt så fin også, en av mine favorittbogger du Monica:)

Behindabluedoor sa...

Hei Monica...
Nydelige bilder og flott bidrag ;))
Jeg deler gjerne oppskrifter med deg men akkurat nå så låner min søster bladene med oppskriftene.
Jeg brukte oppskrifter fra Vakre hjem og Interiørmagasinet sine julenummer i fjor så mulig du har de liggende ;))
Ha en fine kveld.
Klemmer

Tone sa...

Å så nydelige røde detaljer du har i stuen din, er heller ikke den stor fan av rødt, men litt må til for å få den rette stemningen:))
Ha en fortsatt fin uke
Klem

Jannes lille sted sa...

Hei☺
Nydelige og koselige bilder! Så herlig med små røde detaljer syns jeg. Akkurat slik det skal være nå mot jul!

Ha en flott dag
Klem Janne Merethe

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon