fredag 24. juli 2009

Hjemmeheklet kjøkkenhåndkle

Inspirert av Liv med den vakre bloggen Livs Lyst så satte jeg igang med å lage meg et nostalgisk og fint kjøkkenhåndkle. Liv strikker nydelige slike med tynne pinner. Nå er ikke jeg en stor reser med strikkepinner, men heklenålen derimot den går det som det suser av. Så nå tror jeg nok det får bli flere håndkle etterhvert for dette var jo gøy:)


Håndkleet er laget i rent bomullsgarn og med tynn heklenål, og bomull trekker til seg lett fuktighet, så det er perfekt til å tørke hendene på. Så endelig henger et nostalgisk og flott kjøkkenhåndkle på kjøkkenet mitt! Når en bruker tynnere heklenål en oppgitt på garnet blir håndkleet veldig fast og fint i formen også:)


Ellers så skrev jeg jo om oppbevaringskurver igår og den minste av de tre har fått kommet på kjøkkene for å oppbevare nettopp kjøkkenhåndkle. Praktisk og lekkert, det kan vi like.



Klokken jeg fortalte om at vi skulle hente igår ble utsatt til ikveld (satser på det...) Jeg syns det var litt rart at min kjære plutselig var blitt så interesert i interiør så jeg spurte så fint igår hvor han hadde tenkt å ha den? (litt småbekymret i stemmen) Jo det hadde han et klart å tydelig svar på, den skulle inn i baren den!!! Ja så lenge varte den lykken over at min kjære var blitt interiørinteressert. Nå skal vi nemlig kjøpe dyre antikke ting å henge opp på gutterommet slik at pokerlaget kan nyte synet av dem. Hihi, nei her trenges litt godsnakk til ikveld. Så får vi følge spent med på hvor den gamle klokka havner. hihi

Ønsker dere alle sammen en nydelig dag, nå er det helg og siste helga i ferien min, men jeg gleder meg til å komme tilbake til jobb!


23 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Monica
Du verden for et nydelig kjøkkenhåndkle. Blir imponert over alle dere som hekler i racer-fart. Jeg har nylig lært meg å hekle og har holdt på med blonde til et pyntehåndkle i månedsvis... Hekler på pinne nr.1 - så det går ikke fort. Ønsker deg en strålende helg. Klem fra Jannicke

Unknown sa...

Så fint det håndkle var! :) Det er gøy å hekle, iallefall når man ser resultater fort. Ha en god dag!

aase sa...

For et nydelig håndkle du har laget. Faktisk hater jeg tynne heklenåler, men dette fikk jeg lyst å lage meg altså!!

Hanna sa...

Fina saker du visar .
Hanna

Nygammalt sa...

Hej!
Har du stickat/virkat handduken? Sååå fint!
Kram.

Nina i Paradiset sa...

Det var virkelig ett kjempefint kjøkkenhåndkle!!
Jeg hekler dessverre så sakte at jeg måtte nok ha brukt en 5-6 måneder på ett sånt....!
Den klokken på bildet var også kjempefin!

Ha en flott fredag!

Jeanette sa...

Heisann..
Nydelig kjøkkenhandkle:)
Blir spennende å høre hvor klokken havner!! ^^,)
Nyt sisste helgen i ferien din,vi håper på sol :) vi drar hjem fra hytten i dag, for å dra videre til Telemark neste uke,så nå håper jeg virkelig solen kommer snart!! :)
GOD HELG:)
Stor klem fra j.

SiljeVanilje sa...

Kjempefint kjøkkenhåndkle!!:) Et sånnt tror jeg jeg også vil prøve meg på!:)
God helg!:)
Klem fra Silje

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin handduk. Har sett i Livs-lusts blogg såna. Din är superfin. Lagom stort jobb och börja med nu på sommaren.
Kram AnnaMaria

Sologbolig sa...

Så fint kjøkkenhåndkle du har hekla deg. Flott å henge opp på kjøkkenet. Tror ikkje eg har vert inne hos deg før. Du har en koselig blogg. Ha ein fin dag !

Villa von Krogh sa...

WoW!
For et nydelig håndkle! Flink du er.
Ha en flott helg!
Anine

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så söt handduk du gjort!
~Marita~

Josefine sa...

Så fine de ble:) Du er jo kjempeflink og hekle, det er ikke min greie...

De er virkelig praktiske...har selv på kjøkkenet, kjekt å ha til hendene.

Fine bilder..og skjønn header!
Ha en flott helg, klem

Anonym sa...

For ett skjønt håndkle! Så flink du har vært :D Kjempekoselig å ha slike ting man har laget selv fremme.

Ønsker deg en god helg!

Fru Luna sa...

Så flink du har vært! Håndkleet er nydelig! Klem

et kjært hjem sa...

Så flink du er, det ble utrolig fint! Jeg kan ikke å strikke, men ble veldig inspirert til å hekle et håndkle :)Ha en koselig kveld!

Simple Lovely sa...

Åhh sååå nydelige! (Blir alltid like imponert over dere som får til å hekle og strikke)Flinke du er:) Utrolig gøy å kunne lage noe slikt!

Ville bare ønske deg en finfin helg! Er mye spennende som skjer i byen denne helgen, meg og Emma tok en til byen tidligere, skikkelig bra stemning, herlige Stavanger!

Knitgirl sa...

Nydelig kjøkkenhåndkle! Skikkelig nostalgisk og koselig:-)

Huset på toppen sa...

Nydelig kjøkkenhandkle du har heklet, Monica:)Koselig ¨å ha det hengende på kjøkkenet, hekle er det lenge siden jeg har holdt på med!
Selv holder på å strikke kjøkken kluter, får ta å vise de etter ferien min. Ha en fin helg, håper sol og somervarmen kommer snart!
Klem Linda

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Å det var et nydelig håndkle. Spørs om ikke jeg må dra igang strikkemaskinen. Det går jo litt fortere selv om jeg også er en reser med heklenålen. Kjekt, ikke sant:)

Ja de mennene. Hva skal vi gjøre med dem:))

Ønsker deg en fin helg
Klem:)

Hjerterom sa...

Hei :)

ÅÅÅÅ,det håndkleet var nydelig!!
Så flink du er :)

Blir spennende å se hvor klokken havner,tihi :)))

Klem Siw

Datt sa...

Så FLINK du er, det ble jo kjempefint!! Det hadde nok tatt seg bra ut på kjøkkenet mitt også, enda en grunn til å lære seg å hekle! :)

SOLSIKKE sa...

Hei. Så nydelig kjøkkenhåndkle! Du har ikke tilfeldigvis en beskrivelse på hvordan du har laget det? Fikk så lyst til å prøve meg på et lignende selv! Fin blogg du har forresten!